Σάββατο 29 Ιουλίου 2017

Ο ΘΕΟΣ ΚΑΤΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΣ ΜΕ ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΕΙΣ ΤΡΟΠΟΥΣ





 Θεολόγου

Πολλές φορές μας θλίβει η κατάσταση που επικρατεί στα εκκλησιαστικά και θεολογικά μας πράγματα επειδή πολλοί είναι οι ταγοί της Εκκλησίας που μας σκανδαλίζουν με τις αβαρίες που κάνουν σε θέματα πίστεως, με τους νεωτερισμούς που εισάγουν ή και με τον σκανδαλώδη τους βίο.

Ας μη ξεχνούμε, όμως, ότι ο σπόρος που σπέρνει ο Κύριος βλαστά σε κάθε γόνιμο έδαφος και αποδίδει καρπόν εκαταντοπλασίονα αθόρυβα με τον τρόπο που το φύραμα ζυμώνει τη ζύμη.

Το ακόλουθο γεγονός με βοήθησε να νιώσω -για μια ακόμη φορά- πώς ο Χριστός κατεργάζεται -με μυστηριώδεις τρόπους- τη σωτηρία των ανθρώπων.

Τους τελευταίους μήνες, όποτε εκκλησιαζόμουν στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Μανχάταν -μια κοινότητα με πολλούς προσήλυτους στην Ορθοδοξία-, μου έκανε εντύπωση ένας νεαρός -ο Μάρκος-, επειδή προσευχόταν συνεχώς όρθιος και με πολλή ευλάβεια στη θεία Λειτουργία. 

Πριν ένα μήνα τον είδα να κοινωνά με μια λαμπάδα βάφτισης στο χέρι. Γι’ αυτό μου κίνησε την περιέργεια να τον ρωτήσω πώς έγινε ορθόδοξος.

Μου αποκάλυψε, λοιπόν, ότι είναι τελειόφοιτος σε ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια της Νέας Υόρκης και ότι προέρχεται από οικογένεια “Μαρτύρων του Ιεχωβά”.

Κατά την πρώιμη εφηβική του ηλικία, όμως, αποδεσμεύτηκε από την οργάνωση των “Μαρτύρων του Ιεχωβά” και αργότερα, όταν, κατά τα φοιτητικά του χρόνια, άρχισε να έχει θρησκευτικές ανησυχίες, έψαξε και έμαθε για την Ορθοδοξία. Κοίταξε στο google και ανακάλυψε την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στο Μανχάταν σαν τον πλησιέστερο ορθόδοξο ναό που θα μπορούσε να εκκλησιαστεί. 

Μετά από πολλούς μήνες -και αφού κατηχήθηκε στην Ορθοδοξία- ήρθε η ώρα να βαπτιστεί. 

Τον ρώτησα να μου πει για ποιο λόγο τελικά επέλεξε την Ορθοδοξία ανάμεσα στις εκατοντάδες χριστιανικές Ομολογίες που υπάρχουν στις ΗΠΑ και μου έδωσε μια πολύ ενδιαφέρουσα απάντηση. 
Η Ορθοδοξία μου είπε είναι challenging. Τον ρώτησα να μου εξηγήσει τι εννοεί με τον όρο και μου είπε ότι οι Ορθόδοξοι πρέπει να νηστεύουν, πρέπει να παρακολουθούν πολλές και μεγάλης διάρκειας Ακολουθίες, πρέπει να στέκονται όρθιοι στη Θεία Λειτουργία κτλ..

Δηλαδή, του είπα, σε έλκυσε ο ασκητικός χαρακτήρας της Ορθοδοξίας.

Έμεινε για μερικά δευτερόλεπτα σιωπηλός και μου απάντησε: - Ναι! Έχεις δίκαιο.

Ας προβληματιστούν, λοιπόν, όλοι για το τι ελκύει μια ψυχή στην Ορθοδοξία και ας εγκαταλείψουν την ψευδαίσθηση ότι η εκκοσμίκευση και οι νεωτερισμοί βοηθούν την εξάπλωση της Ορθοδοξίας. 

Είναι τυχαίο, άραγε, ότι τα μοναστήρια του Γέροντα Εφραίμ της Αριζόνας έχουν γίνει πόλος έλξης χιλιάδων ανθρώπων στην Ορθοδοξία;
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου